Livet leker!

Oj det har blivit ett tag sen jag skrev nu.

Men helgen var iallafall underbar, spenderades med världens bästa Camilla. Fredag blev det bara en massa mys hemma och lite planering. Lördagen bestod av ett besök på stan, innebandy och sen feest! Var nog den bästa förfesten och utgången på länge, hade så himla roligt. Men det var nog för att det var Camilla till sällskap jag hade med mig :)
Söndag bestod av bakishäng, var inte mycket jag orkade göra. Men tog mig iväg på lite innebandy och sen blev det ännu mera häng på kvällen.

Nu är det jobb som gäller måndag, tisdag och onsdag för att sen åka till Boden och fira påsken med familjen. Blir massa skoterkörning och sen lite innebandy och besök i Kalix på fredag. Underbart kul! :)

Nej nu måste jag gå och packa lite till innan vi ska ner och hänga tvätten. Ikväll är det först fika hos sandra med henne och Camilla som gäller innan det är dags för träning. Kan nog bli riktigt bra tror jag :)

Lite bilder :)

Hemma igen!

Nu har vi kommit hem till Umeå, riktigt skönt! Flygresan gick bra även om det var mycket köande och vänta, var ett stor enda kaos på flygplatsen i hurghada. Men halv 10 imorse landade vi i umeå, sen hämtade vi Ullis och åkte hem och vände för att åka in till stan för att göra lite ärenden.
Kom hem och packade upp väskan lite smått så allt slipper vara liggande på golvet i hallen och vardagsrummet.

Nu har jag precis färgat håret och duschat av mig, kan säga att min utväxt var inte smickrande. Men nu är den väck och man känner sig mycket fräschare :)
Nu sitter jag och väntar på att Camilla ska komma, blir myskväll med tacos, letsdance-final och lite vin. Kommer bli kanon!

Dag 15

Nu står väskorna packade och klara vid dörren, taxin ska hämta oss här kl 11. Så nu är det inte länge kvar tills vi åker :) Fast blir riktigt lång tid som vi måste fördriva på flygplatsen, flyget går ju inte förrän 15.20.

Så nu ska i säga hejdå till hennes pappa och sen ska vi börja gå ut :) Vi skriver mer ikväll när vi landat i göteborg.

Pussss

Godnatt!

Nu har vi nyss kommit hem, har varit på en liten promenad, suttit och kollat lite bara på allt folk här i stan. Blev middag tidigare på det vanliga stället, eller vi har två ställen som vi varierar mellan och nu blev det här närmast. Gottgott :)

Nu ska vi göra oss klara och sen sova, ska väl upp hyffsat i tid imorgon tror jag eftersom vi ska åka härifrån typ 11. Fast allt är ju packat och klart så vi behöver bara klä på oss och äta så är vi redo för att åka :) Skönt att komma hem, men fort kommer man sakna solen, värmen och allt annat här tror jag.
Men nu närmast ser vi fram emot en skoterhelg i Boden med massa snö, grill och mys. Ska bli riktigt kul :)

Nej nu tror jag Hilma är färdig med toaletten och att tvätta sig så det är nog min tur nu, så nu säger vi godnatt frå Egypten här för sista gången (för den här gången).

Pusssssssss! :)

Powernap

Nu har vi duschat, tagit en liten powernap och ska väl snart gå ut och äta middag. Eller först ska Hilmas pappa komma hem, var han nu håller hus.
Jag väntar på att Hilma ska bli klar med plattång/hårtork så jag kan använda det sen. Måste ju vara lite fin när man kommer till sverige ;)

Har packat ihop väskan helt nu och gjort klart vårt hanbagage, vi var lite nervösa att allt inte skulle få plats men vi lyckades med det så nu kan vi pusta ut :) Hoppas bara det inte blir några problem på flygplatsen här, men det ska vi nog klara oss undan hoppas jag.

Lite jobbigt bara att vi måste spendera en natt på landvetter eftersom vi landar kl 20.00 på torsdagkväll och flyget till umeå går 06.35 på fredagmorgon. Men det ska nog gå bra, bara det att man kommer längta hem ännu mer och vara ännu mer less då.

Nej nu blev Hilma klar så då ska jag gå och fixa mig lite :)

Pussss

måste tillägga

Jag har faktiskt diskat typ 1-2 gånger också, och hemma har vi ju faktiskt DISKMASKIN!
OCH jag pekade inte, jag vek lite :D

Heeeejsvejjjs
PUSSSS :D :D

Dag 14

Godmorgon!

Shit vad tiden går fort, känns som det var nyss som vi satt där på arlanda och skulle åka. Men nu är det sista dagen, eller sista soldagen, för imorgon åker vi ju mot flygplatsen vid 11.

Så nu har vi precis ätit frukost och ska snart börja gå mot stranden eller poolen blir det nog idag också :) Sen ska vi hem och packa ihop det sista om JAG inte packade ihop igår när någon annan satt på sägen och pekade. Fast vet inte hur det skulle gå och det var Hilmutt som packade, då skulle vi nog få ta hälfte i plastpåsar för hon bara slänger ner allt utan någon tanke ;)

Nej nu ska jag äta klart min yoghart och sen var det min tur att diska, men det har det varit alla dagar, vet inte vilket system Hilma följer riktigt ;)

Pusssss

camilla är bäst

Hej alla glada människor. Ikväll har vi varit lite onyttiga och ätit hamburgare och pommes, det var typ gott, men vi gick en promenad efter bara för att :D
Vi sitter och undra om det är någon speciell dag idag för det smälls en massa raketer ute nu, haha :D

Vi har även börjat packa ihop våra väskor idag, eller rättare sagt lisa, jag satt på sängen och kollade på :D vi är lite oroliga över att få övervikt, men vi hade bara 20kg tillsammans påvägen hit och vi kan omöjligt handlat saker för 20kg :D Åh vad skönt det hade varit att vara i umeå nu, även fast det säkert är minus grader.

Vi sitter och funderar på om ni söta ska få se en bild, men vi kom just fram till ett nej :D Ni får fler när vi kommit hem och lagt in alla våra vackra bilder på datorn hemma :D

Sista soooooooldagen imorgon, Im gonna miss it.
Godnatt, PUSSSS :D

lisa lat idag igen

Lisa glömde skriva att det var jag hilma som vann, fast det var väl inte så oväntat, när vi är i boden så brukar vi ofta ha pingis turneringar med olle, och lisa brukar komma sist :D

Nu sover lisafisa, men snart ska hon upp eftersom de är middagsdags :D

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSS :D

Biljard

Nu har vi nyss varit och spelat biljard, Hilma har varit så rastlös sen vi kom hem så jag var ju tvungen att roa henne med nånting. Annars har hon bra jävlats med mig hela tiden, har inte fått vila en sekund.
Men nu verkar hon lite trött för nu la hon sig i sängen, fast hon kan inte slappna av verkar det som för munnen går i ett :P

Snart ska vi väl gå och äta tror jag, om hennes pappa bara vaknar snart så. Undra vart vi ska äta idag ? :)

Duschen

Nu har vi precis kommit hem från poolen. Hilma är riktigt less på att sola nu så det är tur att det bara är en dag kvar :) Nu ska vi nog ta oss nånting att äta som alltid annars när vi kommit hem, men först ska jag hoppa i duschen tänkte jag.

Får se vad som händer ikväll, vi har pratat om att spela biljard iallafall, får hoppas det blir av :)

Nu blev duschen ledig så jag ska hoppa in där!

Pusssss :)

Dag 13

Godmorgon!

Näst sista soldagen idag alltså, nu gäller det att pressa ;)
Vi har precis vaknat och jag har börjat göra frukost, nu väntar jag bara på att Hilma ska bli klar på toa och komma ut och skära upp bröden åt oss. Sen ska vi börja vandra mot stranden/poolen, får se var vi hamnar idag. Beror på hur mycket det blåser där nere :)

Nu är Hilma klar med brödet så nu ska vi äta :)

Klippning

Nu har vi kommit hem, har varit ute och ätit. Sen gick Hilma och klippte sig, tog en himla tid innan dom förstod hur hon menade när hon förklarade. Jag var lite orolig där jag satt och kollade men det blev bra till slut :)

Nu börjar det närma sig hemresa, vi har kommit överrens om att det första vi ska äta är köttbullar och makaroner, det saknar vi massor! Sen saknar vi ju lilla Ullis hur mycket som helst, jag drömmer hemska drömmar att hon ser ut som katterna här när vi kommit hem och Hilma bara skrattar. Men katterna här ser hemska ut, som en blandning mellan katter, lejon och hundar. Usch! Tur våran Ulla är mycket sötare än så :)

Så nu ska vi snart lägga oss, ska bara se vad alla innebandymatcher slutar först :) Men dom borde väl vara klara snart så vi säger godnatt nu!

lisa är lat

Lisa är lite klen och tror hon har lite huvudvärk, men hon inbillar sig nog bara för hon har sovoit i typ två timmar snart. Jag har försökt få upp henne 3 gånger men hon ligger fortfarande i sängen :D

Jag tycker vi ska gå ut och gå lite innan det är middags dags, men jag verkar få gå ensam.
Idag har vi iaf badat i poolen, så lisa är nog nöjd iaf. Jag tycker det är kallt även fast den poolen vi badar i är uppvärmd :D

Snart Umeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeååå :D

PUSS

Dusch

Nu har vi precis kommit hem från poolen, så väntar bara på att Hilma ska bli klar på toa så ska jag gå och duscha. Tänk att nu är det bara två soldagar kvar innan vi åker hem, rätt skönt faktiskt :)

Sen blir det att vara hemma några dagar och tvätta och jobba lite innan det är dags att åka till Boden över påsk, ska bli grymt kul :D

Nu gick Hilma i duschen före mig så jag får vänta lite då tills det blir rmin tur. Sen ska vi gotta oss med melon sa vi, köpte även massor med yoghurt idag så lär bli att äta det också :)

Min tur i duschen nu, tjohejs!

Dag 12

Gormorgon!

Nu har Hilma varit och handlat så vi har juice till frukosten. Nu ska vi sätta oss och äta innan vi ska gå till stranden :)

Har varit en jävla fluga som hållt på inatt igen, jag håller på bli tokig på dom! Skönt att snart få komma hem och slippa dom ett tag innan sommaren börjar i sverige.

Nej nu ska jag äta frukost!

Puss

restaurang

Godkväll, nu sitter jag och lisa återigen på restaurangen där man kan vara inne på internet, sjukt mysigt, vi har ätit, druckigt cola och kollat lite på andra avenyn, vilket inte gick jätte super för internet här är inte det bästa. Men nu tog tålamodet slut så vi gav upp :D

Vi ska bara dricka upp vår cola sen börja gå hemåt, ska ju bli varmt imorgon också så då är det ju bra att sova i tid :D Imorgon ska vi ligga på samma ställe som vi avslutade dagens solning på, STRANDEN :D Dock sjukt salt vatten.

Vi som hade tänkt spela billjard ikväll, men kanske får bli imorgon istället. Godnatt alla söta, PUSSSSSS :D

restaurang

maaaaaaaaat

Vi har varit på en långpromenad precis, och sen satt vi en stund inne hos grannen, dom är två roliga men märkliga människor, haha :D satt och drack wiskey och rökte, haha.

Vi är snart påväg ut igen, vi ska gå på någon byrå där man kan se vad de finns för utflykter, för det var så långt bort att åka vattenskoter. Men vi kanske hitta någonting annat att göra. Sen ska vi förstås äta också, blir bara jag och lisa ikväll så vi lär hitta på något roligt :D

Bestämt att vi ska åka till boden påskhelgen för skoteråkning med familjkarlsson, mycket roligt :D

PUSSSSSSSSSSs :D

Stranden

Nu har vi precis kommit hem, dagen avslutades på stranden. Det var riktigt skönt! Så jag fick mig lite bad också idag, dock var det rätt kallt i havet men var skönt att svalka sig lite :)

Hilma står nu och gör mackor som mellanmål så vi klarar oss till middagen. Så nu ska jag göra klart så vi kan sätta oss och fika :)

Dag 11

Godmorgon!

Nu sitter vi här och äter frukost, hårdbröd, chokladyoghurt, ägg och juice :) Ska snart börja gå mot taket där vi ska sitta och sola idag, Hilmas pappa har redan gått för att ta stolar till oss.
Men sen efter lunch då ska vi bada:D Vet inte riktigt om det är på stranden, vid poolen eller där en bit från taket där vi sitter. Men bara det är bad är jag nöjd!
Hilma är en riktig badkruka, så hon vill helst sitta på taket hela tiden. Men nu får det vara nog, nu ska det badas :D

Nu ska jag äta klart och sen ska vi traska iväg :)

Pusss

Godnatt

Sitter fortfarande på rastaurangen, har hunnit med att beställa in en pizza att dela på. Dock är dom ju inte lika goda som hemma, men dom duger gott och väl :) Men nu ska vi nog snart börja vandra hemmåt, sen göra oss klara och hoppa i säng.

Blåser jättelite ute nu så borde nog vara riktigt bra väder imorgon hoppas vi :) Jag vill vara på stranden en dag!

Så nu säger vi godnatt!

Pusss :)

Godkväll

Nu sitter jag och Hilma på en restaurang, vi har precis ätit. Blev pasta idag igen, inte så ovanligt kanske. Vi tog med Hilmas dator hit så vi tänkte sitta här ikväll och bara ta det lugnt, ganska så skönt :)

Hoppas det kan sluta blåsa här snart så vi kan ligga på stranden någon dag, jag saknar att kunna bada. Fast solen tar ganska så bra på taket så Hilma säger hon vill vara kvar där. Vi får väl se hur det blir :)

Hilma tog kort när jag åt, så vi får väl lägga in den. Jag verkligen njuter av maten ;)

trötttttttta

Nu har vi spelat kort, gissa vem som vannnnn? dum fråga, jag hilma såklart :D
Vi längtar faktist hem nuuu, hoppas moa och malin möter oss på flyget med bellis :D

Haha, lisa föreslog idag att vi skulle ta fram grillen när vi kommer hem, men det blir de inget av förens snön är helt borta, så det var ett ur uselt förslag av henne.

Nu ska vi gå ut på promenad och sen äta :D
PUSSSSSSS :D

Mys på balkongen

Nu har vi kommit hem från solningen, var ganska varmt idag, vi gick förbi äffären och köpte apelsiner och chokladyoghurt. Hilma håller på att skära upp vattenmelon som vi se ska sätta oss på balkogen med.

Börjar få lite färg nu så kanske bjuder på en bild senare men nu ska jag gå och diska lite :)

Dag 10

Haha dag tio, fan vad fort det går :D 5 soldagar kvar.
Lisa uppskattar nog inte taket så mkt för att det inte finns pool där, men så sjukt skönt där :D

Idag kanske vi ska kolla upp vart man kan åka vattenskoter också :D

pusssssss :D

Lasange

Nu har vi kommit hem från middagen, jag och Hilma provade lasange. Var väl sådär, den vi äter hemma är mycket bättre :) Så än så länge är spagetti bolognes vår favorit!
Vi tänkte snart gå och sova, ska ta en tidig kväll idag. Tråkigt bara att det börjat blåsa igen nu, men tur att vi har hittat ett bra ställe att sola på så man får sig lite färg ändå.

Nej nu ska jag gå och göra mig klar för att sova och sen hoppa i säng :) Godnatt!

mat

Nu har vi varit ute och promenerat lite längs stranden, dock fortfarande blåsiiiiiiiiigt.
Kom just hem nu för vi ska byta om lite och sen gå ut och äta go middag :D

Tidigt kväll ikvällllllllllllll jatack :D

PUSSSSSSSS :D

Vattenmelon

Nu har vi nyss kommit hem från solnigen, så Hilma står och skär upp en vattemelon som vi ska sätta oss på balkongen och äta :) Blir riktigt gott!
Har varit så sjut varmt där på taket idag, jag höll nästan på att smälta bort. Men imorgon blir det att sola vid poolen som tur är, då kan jag bada.

Ikväll blir det att bara ta det lugnt igen, en middag ute och sen gå hem hit. Lär bli en rätt tidig kväll också, för om man ska ha en solstol vid poolen måste man vara uppe i tid.

Nu börjar Hilma vara klar med melonen så jag ska inta min plats på balkongen :)

Dag 9

Godmorgon!

Nu har vi gjort oss klara för att gå till taket där vi solade igår, blåser fortfarade lite idag så vi ville inte ligga och frysa vid poolen. Men imorgon ska det vara bra väder, eller är det ju nu också egentligen bara att det blåser. Men det slipper vi nog imorgon :)

Nu ska Hilma bara gå på toa och sen ska vi börja gå :)

Sovdags

Nu har vi precis kommit hem från stan, hittade lite småsaker :) Men nu har vi sagt att det får vara slut på shoppandet, man bränner ju så mycket pengar.
Det blåser mindre ute nu så hoppas att vädret ska vara bättre imorgon, men dom har tydligen lovat blåsigt imorgon också så lär väl bli att sola på taket igen. Men det var helt okej så vi ska inte klaga! Det enda som är dåligt är väl att vi inte kan bada.

Nu är vi inne på sista veckan här, känns rätt skönt faktiskt att det närmar sig hemresa. Fast det är riktigt bra här så är det nog alltid bättre hemma. Sova i sin egen säng, äta svensk god mat, ja allt är så mycket bättre i sverige helt enkelt! Eller ja solen är väl ett litet plus hära :)

Nu har jag tänkt lägga mig och läsa ett tag innan jag somnar :) Så nu säger jag godatt!

Sakala

Nu ska jag och Lisa åka till Sakala och äta och gå lite på stan där, det är en sjukt lång gata med hundratals affärer och restauranger, mc donalds och burger king finns bland annat, lisa vill ha burger king, men det blir det inte :D

Det blåser fortfarande ganska mycket här, så på kvällarna är de ändå lite kalla vindar som kommer ibland, men mest varma :D Jag tror både jag och Lisa börjar bli lite rastlösa ibland för att vi inte har tränat på ett tag, så tur att vi får gå långt idag iaf. Ha en bra kväll :D

Eftersom de svartvita bilderna inte dög så blir ni utan :D:D

PUSSSSSSSS :D

Sol på taket

Hilmas pappa kom hit vid halv tolv och sa att han hittat ett nytt ställe att sola på där det inte blåste så mycket. Så vi tog våra grejer och följde med dit. Var uppe på taket på ett hotell, blåste mycket mindre där och så var det riktigt varmt. Men då och då kom det vattenstänk, vi vet inte varifrån men det var skönt :)

Första dagen idag som jag kört helt utan solskydd, fick ju nästan ingen färg annars. Och jag har inte brännt mig ett dugg! Så nu börjar vi båda faktiskt få ganska bra med färg, även om Hilma fortfarade kör med lite solskydd.

Ikväll har vi bestämt oss för att åka in till stan igen, ska se om vi hittar nånting mer roligt :) Men först ska vi väl bestämma någonstans att äta med hennes pappa, fast han sitter kvar på taket och solar än med sina svenska vänner som han hittat.
Nu ska vi nog sitta på balkongen ett tag innan vi ska duscha och göra oss klara :)

Dag 8

Godmorgon!

Nu har vi varit iväg på gatan bredvid och lämnat in vår tvätt, vi ska hämta de kl 19 ikväll, riktigt skönt.
Vi hade tänk gå till stranden efter vi lämnat tvätten, men det blåste så sjukt mycket idag också så vi nöjer oss med balkongen, det blåser alltså inte lite, det är stora vågor i havet :D

Tur att vi bestämde oss för två veckor, annars hade vi åkt hem idag. Även fast man faktiskt saknar sverige rätt mycket nu, sin egna säng :D Nu ska vi sätta oss på balkongen och ha det skönt..

PUSSSS :D

godnatt

Haha lite små kul att Lisa inte kan äta en hel fisk, alltså hon visste inte hur man rensade den, :D
Men pappa visade henne så det gick bra tillslut, riset smakade dock lite märkligt för dom hade kanel i det.
coca cola är alltid gott, jaaa :D

Nu ska jag gå och droppa ögondroppar på Lisa för hon är lite klen i ögonen, nejdå, vi skyller på sanden som blåser upp, haha :D Det är sjukt hur trött man är på kvällarna av solen, men mycket värt :D
Idag har vi även pratat om en Boden tripp när vi kommit hem, vore sjukt kul :D Men en sak i taget.

PUSS & GODNATTTT :D

Missssssssing a lot

Middag

Ikväll ska vi äta på en fisk restaurang som heter El Joker som ligger typ en mil här ifrån, lite kortare kanske.
Så vi ska ta taxi dit, och det kostar 4pund tur och retur med taxi, sjukt billigt ju? :D

Sist vi var där så åt i ju bläkfisk, men idag ska vi testa något nytt.
Ska åka dit vid 7 så ska börja göra oss klara snart.

Här får ni en bild på hotellet som vi har tillgång att bada och sola på, dom har lite konstiga regler här så varje stort hotell har om köpt en del av stranden så man kan välja om man vill bada i poolen eller havet, vattnet är GLASklart för er som inte vet :D

PUSSSS :D

webbcam

Vi har varit och ätit lunch för ett tag sen, spagetti bolognes äter vi för det mesta till lunch, sjukt gott här. Fast lisa böjar lesna för hon har fått för sig att spagettin är överkokt, vilket den inte är.

Vi måste hitta det stället där vi kan åka vattenskoter, för det måste vi göraaaa :D

Vi har nyss sittit och tagit typ hundra kort med webbcamen på balkongen så här får ni två av dom :D

PUSSSSSSS

Dag 7

Nu sitter vi här på balkongen i solen, blåste så mycket idag också så vi gick hem från poolen och satte oss här. Hilmutt kör med tröja idag och jag med pannband, lite brända båda två. Vi sköt upp tvätten tills imorgon istället, kändes bättre så :)
Ikväll blir det middag och sen ta det lugnt igen, var riktigt skönt med en lugn kväll igår.
Vi bjussar på en bild idag också :)

Hilma

lisa var och handlade själv förut, hon skulle köpa cola, ost och chips och lyckas köpa ättika chips, det smakade hemskt. Men så går det om man heter lisa och inte vill fråga om man inte förstår vad som står på chips påsen. :D

Vi måste snart tvätta eftersom vi trodde att vi bara skulle vara borta en vecka, det kostar 1.5pund per plagg att få sina kläder tvättade, sjukt skönt att slippa göra det själv :D

Ikväll ska vi testa på att äta anka, lite små roligt. Även fast det har blåst mycket idag så är solen varm och man blir trött, så ska vila en stund innan vi ska iväg och äta. :D

PUSSSSS :D

Dag 6

Nu har vi kommit hem från poole för ett tag sen, idag blåser det jättemycket här! Har endast badat två gånger, man höll på att frysa ihjäl när man gick upp för det var så kallt och blåsigt. Fast är riktigt farligt att ligga och sola när det blåser så mycket, stackars Hilma har brännt sig massor. Hon står och tar en kalldusch nu.
Ikväll ska vi bara gå ut och äta för att sen ligga inne resten av kvällen. Vi kände att det kan vara skönt att ta det lugnt en kväll, vi har ju gjort saker alla andra kvällar.

Nu börjar Hilma vara klar i duschen så jag ska ta och göra mig klar för att hoppa in sen. Sen blir det nog att lägga sig och vila ett tag :)

Dag 5

Nu har vi precis kommit hem från båtutflykten, var hur roligt som helst! Vi snorklade och badade massor. Såg massor med olika fiskar, bla en "hitta nemo" fisk :)
Nu ska Hilma pappa görapannkakor till oss, ska bli riktigt gott! Igår åt vi ju på donken, fan vad gott det var :D

Tror jag ska hoppa in i duschen nu innan pannkakorna, för sen ikväll ska jag och Hilma gå till stan som ligger här nära för att se om vi hittar något. Jag behöver hitta ett par flippflopp men hittills är det då ara Hilma som hittat en massa skor, och hon söker ju inte ens.

Nej nu blir det dusch!

Dag 4

Nu har vi precis kommit hem från stan, jag och Hilma var där själva idag. Vi hittade lite av varje, blev några presenter till Olle, så han har något att se fram emot när jag kommer hem till Boden :)
Jag ska snart hoppa in i duschen innan vi ska sova, Hilma duschar just nu. Vi fick prova på någon massage i stan så nu är vi helt kletiga på hela kroppen. Dom förstår som inte om man säger nej.

Imorgon ska vi åka på båtutflykt hela dagen, ska blir riktigt roligt :) Hoppas vi får se några delfiner som det står i papperna.

Nu blev Hilma färdig i duschen så nu är den min tur :)

Godnatt!

Dag 3

Hej alla glada, nu är det Hilma som gästbloggar lite för Lisa har badat så mycket idag att hon sover nu.
Igår kväll var vi ute och gick på stan en sväng och bestämde oss för att åka på båt utflykt och snorkla nästa vecka, jag ska även åka vattenskoter, tror Lisa också ska det. :D

Vi köpte bröd igår, det är sjukt billigt, 5 små ny bakade baguetter för 1pund, det är alltså 1.40 svenska kronor, haha sjukt.

Nu ska jag nog också gå och vila för vi ska ut och äta och gå på marknaden sen.
Vattenmelon, annanas och cocosnöt är ju ett måste.

Livingadream

Pusssss :D

Dag 2

Nu har vi kommit hem från stranden/poolen för ett tag sen, har duschat av oss och nu tänkte vi vila ett tag innan vi ska ut på en liten promenad och kolla här runt omkring.
Sen ikväll ska vi åka in till stan för att äta och kolla lite vad som finns.

Det är helt sjukt hur dom lever här, vi har lite svårt att förstå. Soporna slänger dom bara ut genom fönstret och efter gatorna. El-sladdar och internet-sladdar hänger bara mellan husen efter väggarna. Ska ta bilder och lägga in sen när vi kommit hem. För självklart har vi ju glömt sladden till mobilen så vi får inte in bilderna.

Men nu ska vi ta varsin resorb och lägga oss innan vi ska gå ut igen. Det måste bara få bli lite svalare ute så vi inte svetta ihjäl!

Just ja!

Glömde skriva att det var 30 grader varmt här och inte ett moln på himmelen när vi landade här, så sjukt varmt. Men man ska väl inte klaga ;)

Framme i Egypten

Nu har vi kommit fram, var här 14 svensk tid vilket alltså blir 15 här. Hennes pappa hämtade oss på flygplatsen och sen åkte vi hem hit, han har jättefint och mysigt. Tog på oss badkläder direkt och gick till poolen för att ta oss ett dopp, välbehövligt efter flygresan! Sen kollade vi in strande där vi lär ligga en hel del ;)

Ikväll blir det middag ute, vi har precis duschat och gjort oss klara för att gå så ska väl snart traska iväg. Sen ska vi ta oss en tidig kväll så vi är pigga imorgon :) Har inte blivit mycket till att sova senaste dygnen.

Nu ska vi ta och gå iväg, blir nog en kvällsprommenad också för att kolla runt lite :)

Landvetter

Nu sitter vi här på flygplatsen i Göteborg och väntar, vi har hittat soffan vi ska försöka sova på inatt. Imorgon bär det av till Egypten i två veckor med Hilma, vi hittade en sista minuten så var bara att packa väskorna och åka.
Och nu är vi här och väntar, kl 08.00 imorgon bär det av. Jag ska sola, bada och njuta så sjukt mycket!

Men just nu skulle jag verkligen kunna döda för en dusch, känner mig så sjukt äcklig av allt bilåkande och flygande idag. Men det får väl vänta tills imorgon då vi är framme, kanske ett dopp i poolen direkt? ;)

Nej men nu ska jag gå och roa Hilma i soffan lite och sen försöka sova. Ska försöka skriva så mycket som möjligt under resan. Lovade mamma det eftersom att det är mycket billigare än sms :)

Mastermind!

Sitter och kollar wallander just nu, det är den värsta av dom alla också. Gillar wallander men den här hatar jag verkligen! Usch vad den är hemsk, eller hur Agnes?
Så nu ska jag ta och sova istället så jag är pigg imorgon till jobbet.

Då säger jag Godnatt nu! :)

Söndag

Nu är det söndag igen och det betyder arbetsvecka imorgon, fast lär ju inte bli så lång om vi nu hittar någon resa i veckan.
Har varit en rolig dag med mycket innebandy, först såg vi Dalen-Balrog och där förlorade dalen. Sen kollade vi Umeå city-Pixbo och där kunde city vinna vilket var riktigt kul :)
Ikväll är det tvätt som står på schemat, vi måste ju ha rena kläder om vi ska åka så var lika bra att tvätta ikväll.
Så nu ska vi snart gå ner och hänga dom två maskinerna vi satt igång, sen tror jag det blir en tidig kväll för jag är helt slut.

Har även lyckats hyra ut Ullabella om vi nu ska utomlands vilket känns bra, nu är som allt färdigt för att bara kunna åka :)

Lördagsmys

Sitter och väntar på att Camilla och Linda ska komma hit, blir lördagsmys hära ikväll :) Har varit nere på ica och laddat upp med massa gott! Så nu är det bara sällskapet som saknas men dom borde väl dundra in när som helst.
Imorgon blir det en dag med massa innebandy, blir med Camilla och Linda som sällskap igen såklart! Ska bli riktigt roligt, får väl bara hoppas på att Dalen tar en seger då för kan väl inte vara så svårt. Eller hur var det nu jönsson? ;)

Nej nu ska jag tända lite ljus och göra det mysigt här hemma!

Äntligen helg!

Nu har vi precis borrat klart massor här hemma, eller inte vi men Hilmas mammas bror. Så nu är hyllorna ovanför tvn äntligen uppe! Ikväll blir det gomat och sen åka mot Holmsund en sväng för att hälsa på Magda innan vi ska ta en myskväll här hemma med massa gott innan vi ska hämta Hilmas mamma igen :)

Så nu ska jag snart gå och göra mig klar, håret och kläder innan vi ska åka. Har varit riktigt seg idag! Men jag och Hilma har hunnit vara och sola, vi drog till med 25 min för trodde rören skulle vara rätt gamla och vi ville bli bruna. Sen när vi är klara och går därifrån gnällandes över att det bränner i ansiktet och på kroppen så läser vi att rören byttes igår. Och om jag har bränt mig, vad har inte då Hilma? ;)

Nej nu ropar hon att jag måste hjälpa till och fixa iordning på hyllorna!

Storstädning

Nu har Hilma åkt iväg på träning och jag sitter här och myser i soffan med Ullabella. Vi har storstädat lägenheten idag, Hilmas mamma kommer ju imorgon och då var vi tvugna att städa så vi drog till med en storstädning för det behövdes verkligen!
Så nu ska jag snart gå och städa i mitt rum så det också blir fint innan hon kommer hem igen. För tills dess ska jag ha varit ner och handlat och gjort fruktsallad också som jag lovade :)

Nej nu måste jag nog ta tag i städningen av mitt rum om jag ska hinna det, för är en hel del att städa där den här gången.

Tisdag

Nu har jag nyss gjort klart lite chokladbollar. Jag och Hilma ska kolla film ikväll och vi ville ha nånting gott att äta så jag gick och gjorde några chokladbollar medans hon nu tar en powernap, rättvist ? ;)

Ullabella växer då så det knakar och hon roar oss ordentligt här hemma. Mattan är bara en av alla saker som aldrig ligger på rätt plats. Men de är det värt för hon är så grymt söt!

Här har hon somnat i Hilmas knä, ser dock inte jättebekvämt ut?

Vi provade ju även att vara ute med henne vilket hon inte uppskattade jättemycket.

Nu ska jag börja väcka Hilma så vi kan slå på filmen någon gång :)