Magsjuka och öroninflammation!

Fy faan för att vara sjukt alltså!
Det började med att vi hade en mysig alla hjärtans dag med kina mat och massa gott. Sen gick vi och la oss men det tog inte länge innan jag vaknade av att mitt ena öra värkte som tusan. Lyckades somna om men vaknade senare igen och det värkte ännu mer och nu mådde jag dessutom riktigt illa och hade ont i magen. Så från kl 4 sov jag inte mycket innan Jonas klocka ringde strax efter 6. Vi tog oss upp, jag skulle skjutsa honom då jag skulle åka till Luleå med Hanna och Malin.
Dock ställde jag in det ganska snabbt då jag kände att mitt öra gjorde alldeles för ont. Jag ringde till mamma och frågade vad jag skulle göra, hon sa att jag skulle ta panodil och det gjorde jag.
Efter att jag skjutsat Jonas till jobbet låg jag i soffan och hade så sjukt ont i örat samtidigt som jag mådde grymt illa. Ringde mamma igen och hon sa då att jag skulle ringa vårdcentralen. Så jag gjorde det och fick komma dit kl 11, trodde jag skulle dött innan dess.
Där visade det sig att jag hade öroninflammation och fick jag penicillin. Jag pallrade mig och hämtade ut det och sen hem igen och tog första tabletterna innan jag somnade för en stund. Mådde så grymt dåligt, seg i kroppen, mådde illa och int i örat. Så jag packade in Dagny i bilen och åkte till erikslund så vi kunde ligga där och pappa passa daggan, orkade som inte ut med henne.
Där började helvetet och jag flytade iprincip in på toaletten, så jag åkte även på magsjuka samtidigt som öroninflammationen, plus att jag sedan tidigare har en förkylning som inte vill ge med sig.
Så jag har varit som ett kolli sen dess,  men nu är jag på bättringsvägen och får i mig mat igen :)

Vi fick boka om vår cape east helg, skulle åkt idag tills imorgon egentligen. Och blir ingen match för mig på söndag heller, riktigt tråkigt!
Men vi ska ha en riktigt myshelg istället och fira Pia och Hanna som fyllt och fyller år, sen har ju Gurra match. Så det är inte ansträngande grejer men alltid nånting :)

Nej nu ska jag hoppa i duschen innan jag och Daggan ska ut på en promenad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0